Marketing rekomendacji

Ze względu na rozwój marketingu szeptanego oraz łącznie go z innymi narzędziami marketingowymi, zatarły się różnice pomiędzy działaniami etycznymi i partyzanckimi. Realizacja marketingu szeptanego najczęściej polega na dodawaniu na forach i portalach społecznościowych komentarzy, które udają wiarygodne, choć takie nie są. Istniejąca, negatywna praktyka zrodziła potrzebę stworzenia nowego terminu, który jasno określałby prawidłowe, etyczne i skuteczne działania. Termin marketing rekomendacji został stworzony przez agencję marketingu Streetcom Polska Sp. z o. o. i precyzyjnie określa zakres działań.

Jak to działa?

Do kampanii marketingu rekomendacji konsumenckich  pod hasłem: „wypróbuj i powiedz innym” – zapraszani są prawdziwi konsumenci nazywani Ekspertami. Aby cała kampania trafiła do właściwych osób dobiera się grupę konsumentów, których profil jest zgodny z  grupą docelową wskazaną przez klienta. Eksperci, którzy akceptują zaproszenie, otrzymują zestaw składający się z  pełnowartościowego produktu i obszernej informacji o nim. Cała kampania marketingu rekomendacji składa się z kilku elementów. Ważne jest przygotowanie odpowiedniego konceptu komunikacji marki, który  jest ciekawym  tematem do rozmowy. Celem jest wzbudzenie autentycznych, nieopłaconych rekomendacji produktów uczestników kampanii i rozmowy o promowanej marce w gronie znajomych konsumenta. Temat rozmowy, który jest „zaraźliwy” rozprzestrzenia się wśród najbliższych i znajomych uczestników kampanii.

Zadaniem Ekspertów jest przekazanie opinii ich znajomych o poznanym produkcie, firmie, która zleca kampanię. Konsumenci raportują online przebieg każdej rozmowy. Jest to bardzo cenne źródło informacji, każdy marketer ma stały dostęp do zasięgowych wyników podczas akcji.

Marketing rekomendacji konsumenckich może być uzupełnieniem lub stałym elementem długofalowej strategii działań przy uwzględnieniu  celów marketingowych. Prawidłowo przeprowadzona kampania marketingu rekomendacji jest przygotowana  zgodnie ze specyfiką grupy docelowej i synergią z pozostałymi kanałami komunikacji marki. Aby to było możliwe działania powinny obejmować: zaprojektowanie przekazu do komunikacji szeptanej, zarządzanie kampanią, badania i raportowanie efektów rekomendacji.

Ten wpis został opublikowany w kategorii marketing, marketing rekomendacji i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>