Marketing rekomendacji w czasach kryzysu

Tradycyjna reklama jest coraz mniej skuteczna. Badania pokazują, że tylko 4% osób potrafi powiedzieć jaka marka była reklamowana w ostatnio oglądanym w telewizji bloku reklamowym. Gdyby można było całkowicie zrezygnować z reklam w telewizji aż 69% badanych skorzystałoby z tej możliwości.

Jednocześnie 92% mężczyzn i 95% kobiet dokonuje zakupu pod wpływem opinii przyjaciela. Szczere, nieopłacone polecenia produktu są najbardziej wiarygodną formą informacji o produkcie dla konsumenta. Dlatego marketing rekomendacji jest jedną z najszybciej rozwijających się form marketingu na świecie.

Zastosowanie takich działań gwarantuje samodzielne, uczciwe i otwarte dyskusje użytkowników (lub potencjalnych użytkowników) na temat marek, firm, produktów i usług.

Agencją marketingu rekomendacji w Polsce jest Streetcom, posiada unikalną społeczność Ekspertów, którzy lubią poznawać produkty i dyskutować o nowościach rynkowych. Członkowie społeczności to aktywni konsumenci, którzy rozmawiają bardzo chętnie ze znajomymi i dzielą się opiniami w świecie realnym,  ale również są otwarci na komunikację w Internecie. Połączenie narzędzi z zakresu marketingu rekomendacji w świecie offline oraz w sieci, z wykorzystaniem potencjału wyjątkowej społeczności Ekspertów dają niezwykłe możliwości i efekty promocyjne oraz badawcze.

W kampaniach Streetcom uczestniczą idealnie dobrani i wyselekcjonowani ambasadorzy marek, wyłonieni zgodnie z potrzebami klientów. Dzięki temu wiadomo, że informacja o produkcie trafi do wybranej grupy docelowej, a liderzy opinii będą chętnie rekomendować produkt w swoim otoczeniu.

W czasach kryzysu takie niestandardowe narzędzia jak marketing rekomendacji to  skuteczna alternatywa  dla tradycyjnych działań, których skuteczność jest coraz mniejsza.

Ten wpis został opublikowany w kategorii marketing, marketing rekomendacji i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>