Marketing rekomendacji – skuteczny i wiarygodny

Marketing rekomendacji jest niezwykle skutecznym narzędziem, ponieważ dociera do prawdziwych konsumentów. Skuteczność rekomendacji  wynika z niskiego poziomu zaufania do innych form reklamy i działań marketingowych, które są ignorowane przez konsumentów.

Zaufanie do przekazów płynących z mediów również jest niskie. Niezmiennie konsumenci ufają swoim bliskim i znajomym. Aż 84% osób twierdzi, że największy wpływ na ich decyzję zakupowe  mają znajomi i rodzina. Marketing rekomendacji bazuje na zaufaniu konsumentów wobec ich bliskich. Do kampanii angażowane są osoby, które mają dużą grupę znajomych i są opiniotwórcze. Właśnie im powinny być dostarczane produkty. Takie osoby mogą efektywnie zbudować szeroki zasięg  i propagować informacje o marce.

Konsumenci, którzy uczestniczą w kampaniach marketingu rekomendacji często są nazywani Ekspertami, Liderami opinii, Ambasadorami marki, Ambasadorami trendów, Ekspertami marki. Zawsze jednak ich zadanie jest wyraźnie określone. Po zapoznaniu się z produktem, usługą i marką, opowiadają swoim znajomym o doświadczeniach. Ponieważ mają należytą wiedzę o produkcie – stanowią źródło informacji dla otoczenia. Polecają produkt i mają ku temu wszelkie podstawy. Ich opinie są wiarygodne i co najważniejsze szczere. Dużo łatwiej jest zaufać opinii osoby, która przetestowała produkt niż reklamie. Ten naturalny mechanizm wykorzystuje marketing rekomendacji, który jest skutecznym narzędziem w całej strategii działań marketingowych. Rekomendacje mogą być doskonałym sposobem na zbudowanie świadomości marki niestety, aby było to możliwe należy prawidłowo przeprowadzić całą kampanię.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Eksperci, marketing, marketing rekomendacji i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>