Marketing rekomendacji – geneza

Marketing rekomendacji to ogół działań marketingowych, których celem jest  sprowokowanie fali rekomendacji produktu/usługi wśród konsumentów. Jest to możliwe dzięki  osobistemu doświadczeniu z produktem i dostarczeniu narzędzi wspomagających rozpowszechnianie się rekomendacji.

Marketing rekomendacji wykorzystuje wiele narzędzi.

Podstawową formą realizacji marketingu rekomendacji są kampanie product seeding. Polegają one na dostarczeniu wybranej grupie konsumentów, pełnowartościowych produktów z próbkami do testowania. Próbki są przeznaczone dla znajomych.

Do kampanii marketingu rekomendacji są angażowane osoby, które lubią testować nowe produkty, jako pierwsze chcą na rynku otrzymywać informacje o nowych produktach. Ważne jet to, że nie otrzymują za to wynagrodzenia. Uczestnicy kampanii przekazują nieopłaconą i szczerą opinię  znajomym, rodzinie i bliskiemu otoczeniu. Tylko dobrowolnie oraz poparte przekonaniem o słuszności rekomendowania opinie są naprawdę skuteczne.

Zastosowanie marketingu rekomendacji jest bardzo szerokie i można je dopasować do wielu produktów i usług.

We wszystkich działaniach zawsze najważniejsze jest osobiste doświadczenie konsumenta z produktem/usługą.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii marketing rekomendacji i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>