Działanie marketingu rekomendacji

Marketing rekomendacji jest to forma promocji produktu lub usługi. Wywodzi się z dobrze nam znanej metodzie polecania . Ważnym elementem marketingu jest czynnik ludzki.  Opinie przyjaciół, znajomych, czyli rekomendacje traktujemy jako istotne  źródło informacji  o produkcie. Najnowsze badania wykazują spadek skuteczności reklamy telewizyjnej -większość  pyta znajomych o opinie przed zakupem nowych produktów oraz chętnie kieruje się ich radami.

Producent który wchodzi na rynek z nowym produktem, chce aby był on konkurencyjny dla innych marek,  stara się aby jego produkt  wypróbowało jak najwięcej osób. Znakomitym rozwiązaniem jest marketing rekomendacji. Dzięki funkcjonowaniu marketingu rekomendacji produkt  ma szansę dotrzeć  do jak największej liczby osób, które są w swoim środowisku liderami opinii i mogą zarekomendować produkt. Proces ten także może również być wspierany kampaniami w Internecie. Działania marketingu rekomendacji polegają na udostępnieniu produktu lub usługi wybranym podczas rekrutacji Ekspertom. Otrzymują oni  pełnowartościowy produkt, z którym mogą się zapoznać, przetestować i ocenić. Jeżeli produkt spełnia oczekiwania , spowoduje zadowolenie Eksperta, zostanie pozytywnie polecony znajomym, przez co zbuduje  jest pozytywny wizerunek produktu. Marketing rekomendacji jest bardzo wiarygodną formą oceny produktu lub usługi.  Eksperci chętnie polecą produkt lub usługę, która jest godna zaufania.

Marketing rekomendacji to strzał w dziesiątkę dla producentów, powinni jednak pamiętać, że produkty które udostępniają do testowania będą podlegały ocenie, dlatego powinny one być najwyższej jakości  oraz spełniać oczekiwania Ekspertów, którzy będą wyrażać opinie o produkcie. Jeżeli produkt jest najwyższej jakości, Ekspert będzie pozytywnie budował wizerunek produktu, kampania polegająca na rekomendowaniu jest wtedy doskonałym wyborem. Jeśli marka z jakiegoś powodu nie jest dobrze postrzegana akcja marketingu rekomendacji może poprawić tą sytuację.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Eksperci, marketing, marketing rekomendacji i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>